Alla inlägg under mars 2008

Av gospellina - 21 mars 2008 21:35


Så var den här, påsken och man är sjuk.Det värker i hela kroppen och ont i benen, feber och som inte det vore nog så har man en dunderförkylning också.A och jag har bara tagit det lugnt denna dag.Vi har inte varit utanför dörren idag.Kommer inte ut för nu är det hur mycket snö som helst ute. Förbaskade vinter, kan det inte bli vår snart. Hoppas att det går bort lika fort som det kom. Jag är ju ingen vinter människa, tycker det är så kallt att gå ut.Inte undra på att man är förkyld när det är sånt här omväxlande väder.



Av gospellina - 19 mars 2008 12:30


Denna dagen har ägnats en del åt att påskpynta inför kommade högtid.

Vi firar påsken med mycket god mat och godis. Jag och A  äter ju allt, vi älskar mat och  allt vad onyttigheter heter. Visst man borde äta mer nyttigt idag, men hur många följer det rådet? Inte många.Jag försöker tänka på vad jag äter men det slutar ändå med en massa onyttigt.

A och jag fikar  på kvällarna framför tv:n det tycker jag man kan unna sig. Ibland blir det en slät kopp kaffe och ibland blir det något fikabröd till.Men inte alltid.Varför inte unna sig något gott ibland? Jag vet att man borde röra på sig mera men jag känner att jag har  blivit en riktig "soffpotatis".Jag rör mig inte så mycket mer än nödvändigt, men det kanske ändras framöver nu när det är vår och solen skiner ute.

Förut så promenerade jag 1 1/2 timme varje dag men vart har den lusten tagit vägen?


Av gospellina - 18 mars 2008 11:40


"Åh vad snö det är" vad det första jag sa imorse när jag vaknade och drog upp persiennen.Varför ska det vara vinter nu när vi människor behöver sol?

Varför kom det ingen snö till jul när vi behövde det? Pratade med min syster och hon och hennes son hade åkt pulka. Det tycker han om. A och jag tycker inte om vintern, vi är soldyrkare båda 2 så skulle man få välja mellan 1 vinterland och 1 sommarland så blir det nog det senaste alternativet. Men vi har ju tur att vi har 4 årstider och alla har ju sin tjusning.

 Att arbeta som trädgårdsmästare skulle vara kul för då ser man de olika skiftningarna i årstider. De finns ju olika blommor för varje årstid och högtid.Tex Jultjärna för november,december och julen, prästkrage för juni

och midsommar.

Just nu så känns ett jobb väldigt avlägset för mig. De på af har blivit stenhårda på att vi som är arbetsökande VERKLIGEN söker jobb.Vi ska söka 6 jobb i veckan, hur det nu ska gå ihop? Det kan inte komma något bra av det, för de flesta kommer att må så dåligt att det kommer att skapa en sån dålig stämning och att det även kommer att bli en del sjukskrivningar.Jag har kompisar som tyvärr får jag väl säga har sjukskrivit sig  p g a detta.Det är både en fysisk och psykisk terror på oss arbetssökande. Man hoppas ju att det ska ordnar sig men vi som är arbetssökande vet att det inte blir så.

Varför ska livet vara svårt för en del och lätt för andra?

Ett gammalt uttryck som säger att en del föds med "silversked i mun".Är det så?



Av gospellina - 16 mars 2008 17:33

Jag är ny på att blogga så jag hoppas att detta kan vara ett sätt att skriva av sig om olika tankar och funderingar man har och funderar på.

Eftersom det är min 1:a dag som jag bloggar så kan ju ämnet vara vad som helst.


Idag så handlar det om det som hände igår kväll, nämligen finalen i  melodifestivalen.Vi som satt här på oxtorg tyckte att det var rätt låt som vann. Många bra låtar var det ju men det finns ju alltid någon som har "det".


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards