Alla inlägg under april 2008

Av gospellina - 28 april 2008 10:57


Nu är det verkligen mycket att göra.Imorgon tisdag så får vi Stockholmsbesök, det ska verkligen bli roligt. och få träffa dem.Vi träffas inte mer än 1 gång per år ibland blir det 2 gånger.

Idag så ska det slängas skräp, städa gästrummet och bädda, dammsuga, stryka och SÖKA JOBB samtidigt.Hur ska man hinna?Jag har redan ringt runt

till olika företag men de lovar att höra av sig och mailat min kontakt på af.

Det är tur att de inte kommer förrän på eftermiddagen imorgon så jag hinner lite då också. Just nu så känns min mage inte bra alls...känner av stressen när allt ska göras.Jag och min sambo hjälps åt med det mesta, han får slänga skräpet.Jag gör det mesta i vårt hem för tillfälligt, men jag går ju hemma hela dagarna och då kan jag ju göra det.När jag sedan börja jobba så får vi hjälpas åt.

Handlat har vi gjort så det behövs inte.Tur att vi slipper tänka på det också.Min sambo har legat i förkylning hela förra veckan och då gick det mycket tid till att pyssla och ta hand om honom.Alla vet ju hur killar/karlar blir när det bli förkylda.Eller hur?

Och så är det bilen den ska lämnas in för det är något som är trasigt..fråga mej inte vad för jag KAN inget om bilar.

Hoppas bara att mekanikern kan ta bilen över dagen, vi behöver den imorgon när vi ska hämta vårt besök.Förvånar mej inte om han behåller den hela veckan och då blir det ju bekymmer.....imorgon till exempel.



Av gospellina - 22 april 2008 19:16


Vilken härlig dag det har varit idag.Strålande solsken och knappt några moln på himlen alls, ca 15 grader ute.Hoppas att det fina vädret stannar ett tag till så att man kan sitta ute på balkongen och läsa i solen.Håller på och läser Fred Vargas bok "Mannen  som vände insidan ut", det är verkligen en bra bok att läsa och jag rekommendera den varmt.Älskar att läsa deckare och thrillers.Man vill ju bara veta vem som gjorde det.Det kanske är så att man ibland måste ha lite spänning i livet.....


Ikväll så kom min sambos bror med flickvän och hälsade på, men tycker redan nu att besöket är jobbigt...de vet inte hur någonting fungerar här.Börja tjata om hur vi ska sköta vår bostad m m.Vi bor i en bostadsrätt och de bor i Stockholm, men de har inte en aning om hur vi har det här i Småland.Blir så irriterad på såna folk, man kan ju ha lite överseende när man kommer på besök.Tänk om vi skulle domdera så när vi är på besök i Stockholm och om deras boende.Tur att de bara stannar över natten för att sedan åka vidare till Tyskland och hälsa på släkt.


Av gospellina - 21 april 2008 20:54


Idag så har jag gjort iordning våra balkonglådor på balkongen.Jag har nämligen inhandlat penseér denna helgen för 3 kronor styck.Tycker det är så fint på balkongen nu när värmen äntligen har kommit, men hur länge stannar den?

Hörde att det skulle bli kallare igen, men så är det väl alltid till valborgsmässoafton.

Min sambo är inte alls intresserad av trädgårdsodling.

medans jag älskar det. Har alltid haft ett intresse av detta för min pappa

hade ju kolonilotter och jag hjälpte till med allt som skulle göras.Nu är det min mamma som har kolonilotterna men nu hjälper jag inte till lika mycket för jag bor inte i närheten. Skulle hemskt gärna vilja ha en liten trädgård att sköta om. Tänk att odla precis vad man vill.

Mina syskon har ju trädgårdar båda 2 och min syster och hennes sambo + barn sköter om och odlar i sin trädgård medans min bror med fru och barn inte odlar eller sköter om sin trädgård ett skvatt.De vill bara ha gräsmatta..Trist.


I helgen som gick så var jag hemma hos min bror med familj och firade min brosdotter som idag blir 10 år.GRATTIS! Tiden har gått fort, för det var ju inte alls länge sedan hon var "liten"....för mej alltså.Men hon kommer alltid att vara "min lilla skitunge".Jag har passat henne till och från ända sedan hon var 2 månader gammal + hennes storasyster.



Av gospellina - 15 april 2008 10:16


Alltså, min Man(kallar honom det men vi är bara sambos)är helt underbar.

I Lördags så köpte han 5 buketter med rosor till mej i rött, vitt, gult, rosa och aprikost.Det var 10 rosor i varje.Jag blev verkligen överraskad.Som kvinna så blir man ju misstänksam och undrar om han ska säga något eller om något har hänt.Ja ni kvinnor vet ju hur det är när mannen kommer hem med blommor.Något är det ju..Jag frågade vad det var som hade hänt.Men vet ni vad han svarade. Jo. " Jag älskar dej".Det är därför jag har köpt rosor till dej. Så fint och så enkelt..Jag blev verkligen glad för alla dessa rosor som jag tittar på varje dag. Jag älskar honom så mycket, det vet han utan att han behöver köpa rosor till mej eller jag till honom.

Av gospellina - 2 april 2008 12:16


Nu är det nog vår tänker många och kastar av sig sin vinterjacka för att nästan gå utan jacka överhuvudtaget.Men är det verkligen vår nu? Jag kan ju tycka att vädret är väldigt omväxlande just nu.Vi har haft några fina dagar men fint väder, men hur länge håller det i sig?

Jag för min del har fotfarande min vinterjacka på mig, tycker det känns lite för tidigt att ta av den.

När man tittar på folk på stan så ser man överallt att människorna är trötta på sin vinterskrud och vill ha lätta kläder på sig.

Även i klädaffärerna gör de sitt bästa för att locka fram våren.

Tänk om det blir snö igen? Som jag sa till a häromveckan när vi hade snö:

"Skulle vara mysigt att ta fram julpyntet nu". Vad tror ni att han svarade? Precis. Aldrig i livet.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards